۱-اندازه سایه (Shadow) را تغییر دهید
اندازه Lamp شدیدا روی رندر نهایی تاثیر می گذارد. سایه های نرم می توانند اتمسفر آرام یا روشنایی روزهای ابری (به طور مثال) را شبیه سازی کنند، در حالیکه سایه های تند می توانند جزئیات را آشکار کنند و نور زننده و شدید روز (به طور مثال) را شبیه سازی کنند. تغییر اندازه لامپ می تواند در فضای صحنه تان تغییر ایجاد کند. یکبار امتحان کنید!

۲- زیاده روی نکنید
یکی از اشتباهات متداولی که افراد مبتدی مرتکب می شوند، اینست که سعی می کنند هر چیزی را روشن کنند. نوردهی و روشن کردن بیش از حد صحنه، سایه ها که نقش مهمی در طبیعی بودن صحنه دارند را حذف می کند. به خاطر نبود آنها، نقاط هندسی از بین رفته و تصویر کاملا تخت می شود (مثال بالا را ببینید).

بنابراین به جای هراس از سایه ها، از آنها استفاده کنید! بررسی کنید ببینید چطور می توانید از سایه ها برای نشان دادن جزئیات استفاده کنید یا چیزی با اهمیت کمتر ایجاد کنید.

نکته: صحنه را خیلی هم تیره نکنید، چون انجام این کار هم، به ویژه در صحنه های شبانه صحیح نیست.

۳-از رنگها استفاده کنید
دلیل ندارد که همه نورها رنگ یکسانی داشته باشند، مگر اینکه شما به دنبال ایجاد صحنه هایی به سبک فیلم نوآر یا با نمای سیاه سفید باشید.

رنگها نه تنها پیام عاطفی قوی را به بینندگانتان می رسانند، بلکه بخش مهمی از زندگی هستند!

تقریبا هیچ نوری در زندگی واقعی کاملا سفید نیست (البته این رنگ به طرز عجیبی بیشترین استفاده را در گرافیکهای رایانه ای دارد). نور واقعی که در درجه های کلوین اندازه گیری می شود (البته افراد کمی این را می دانند) می تواند مستقیما از Cycles با Blackbody node مورد استفاده قرار گیرد (Add>Converter>Blackbody).

ادامه مطلب.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها