۱-از کپی‌زدن(duplicate) استفاده نکنید: به جای ایجاد یک نسخه مشابه با استفاده از shift + D می‌توانید با استفاده از alt+D اکثر اجسام پیچیده را ایجاد کرده و انتقال دهید. این جسم جدید، مش‌های مشابه نسخه قبلی را دارا است و میزان استفاده از حافظه را کاهش می‌دهد. بعلاوه، ایجاد تغییر روی یک جسم باعث ایجاد تغییر روی بقیه اجسام شده و در زمان کوتاهی می‌توانید تغییرات زیادی را اعمال کنید.

 

۲-ذخیره زمان با flat projection: از نقشه‌های UV استفاده نکنید و بجای آن و براساس هندسه، از flat projection استفاده کنید. می‌توانید تنها در چند دقیقه اجسام پیچیده و واقعی را ایجاد کنید.

 

۳- از ویرایش متناسب(نسبی) استفاده کنید: اگر صفحه شما حاوی بیش از صدها جسم باشد(مثل صخره، تپه و …) قراردادن هر جسم در یک موقعیت مناسب زمان بسیار زیادی را از شما می‌گیرد، به همین دلیل برای افزایش سرعت از ابزار ویرایش نسبی (proportional edit) استفاده کنید. یک جسم را انتخاب کرده و با فشردن کلید O گزینه ویرایش نسبی را فعال کنید. سپس به ترتیب با فشردن GوS و یاR می‌توانید با استفاده از ماوس به ترتیب حرکت، مقیاس و یا چرخش جسم را شبیه‌سازی کنید. مشاهده خواهیدکرد که تمام اجسام به صورت نسبی ویرایش خواهندشد. با استفاده از اشاره‌گر ماوس می‌توانید اندازه ناحیه را کنترل کنید. می‌توانید یک لایه ایجاد کنید و اجسامی که به آن نیاز ندارید را درون آن لایه قرار دهید و سپس این لایه را غیر فعال کنید.

ادامه مطلب.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها